Door op 1 oktober 2013

Werkbezoek over decentralisatie werk, langdurige zorg en jeugdzorg.

Op 4 oktober a.s. organiseert de PvdA afdeling Alphen aan den Rijn een debatavond om 20:00 uur (inloop vanaf 19:30 uur) bij De Vrienden (Uranusstraat 500 Alphen aan den Rijn) over de toekomstige taken van de gemeente op het gebied van werk (participatiewet), langdurige zorg (AWBZ) en jeugdzorg (jeugdwet).

In 2015 worden gemeenten verantwoordelijk voor een groot aantal sociale taken die vanuit het Rijk worden gedecentraliseerd. Een belangrijke ontwikkeling voor de vormgeving en uitvoering van het sociale domein. De manier waarop gemeenten sociale taken op het gebied van werk, zorg en jeugdzorg invoeren en uitvoeren heeft namelijk direct invloed op het alledaagse leven van alle inwoners. Welke voor- en nadelen heeft deze decentralisatie voor de gemeente? Welke kansen ziet en welke zorgen heeft bijvoorbeeld de lijsttrekker van de PvdA Hélène Oppatja?

De PvdA afdeling Alphen aan den Rijn nodigt alle geïnteresseerden uit om in gesprek te gaan met de PvdA Kamerleden Loes Ypma, Lea Bouwmeester en John Kerstens over de toekomst en de gevolgen van sociale taken binnen de gemeente.