Toekomst van bouwproject Rijnpark in Koudekerk

19 oktober 2020

In 2016 heeft de gemeente groen licht gegeven voor woningbouwproject Rijnpark, ten oosten van de kern van Koudekerk aan den Rijn. Ook al is er officieel niets bekend, hoorde de PvdA-fractie onlangs via verschillende kanalen dat het bestemmingsplan Rijnpark nu tóch van de baan is. Wij stelden het College de volgende vragen:

1. In de raadsplanning 4e kwartaal 2020 staat het bestemmingsplan Rijnpark Koudekerk op de planning. Vooralsnog is dat niet aangeboden aan de agendacommissie. Maar via verschillende kanalen heeft de PvdA- fractie vernomen dat het bestemmingsplan Rijnpark van de baan is. Het college heeft zou hierover overeenstemming bereikt hebben met projectontwikkelaar Niersman. Het college zou de koers verlegd hebben en voornemens zijn een alternatief bouwplan in Koudekerk aan de raad aan te bieden. Kan het college aangeven of bovengenoemde plannen kloppen en kan het college de raad op de hoogte brengen van de laatste ontwikkelingen wat betreft woningbouw in Koudekerk?

2. Kan het college ook aangeven waarom de besprekingen met Windhorst in Hazerswoude- Dorp over (sociale) woningbouw op Voorweg 14B afgebroken zijn? In het boekje ‘Vitale Kernen, woningbouwontwikkeling in de kernen 2010- 2025’, wordt de locatie Windhorst als potentiële toekomstig project genoemd. In de ‘actualisatie voortgang projecten’ van 28 september jl. wordt dit project niet meer vermeld. Wat is er aan de hand? Heeft het soms te maken met bouwplannen op het 3e veld van Hazerswoudse Boys? Klopt het dat er zelfs al een intentieovereenkomst gesloten is tussen gemeente en ontwikkelaar?