PvdA presenteert kandidatenlijst 2022

28 oktober 2021

PERSBERICHT PvdA Alphen aan den Rijn

PvdA Alphen aan den Rijn presenteert met trots kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van de PvdA Alphen aan den Rijn op 27 oktober 2021 is de kandidatenlijst vastgesteld voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022. Ernst-Jan Straver voert de lijst aan. De lijst is een combinatie van sterke ervaren kandidaten en frisse nieuwkomers.

Ernst-Jan Straver, de huidige fractievoorzitter, is door de leden als lijsttrekker gekozen. Straver is al vele jaren actief als raadslid voor de PvdA, eerst in het zelfstandige Boskoop, en later na de fusie sinds 2015 in Alphen aan den Rijn.  Zijn expertise ligt op het gebied van financiën, veiligheid en het sociaal domein en is tevens voorzitter van de auditcommissie.

Ernst-Jan: “Het is eervol om voor de Partij van de Arbeid de verkiezingen in te gaan als lijsttrekker. Juist in een periode dat de uitdagingen voor de gemeente groot zijn. Denk hierbij aan de tekorten op de woningmarkt, wachttijden in de jeugdzorg en een toenemende tweedeling in de maatschappij”.

De lijst wordt verder aangevuld door nieuwkomer Rebecca Sterk op nummer 2. Zij levert een nieuwe, scherpe blik op de politieke vraagstukken en heeft kennis en ervaring met het sociaal domein. Op plaats 3 is huidig commissielid Albert Bremer te vinden, een ervaren aanvulling op de fractie, en een doorpakker op het gebied van duurzaamheid. Plek 4 is voor de zeer ervaren lokale politicus Peter Bakker, in het verleden al vaak raads- en commissielid geweest en is binnen de Alphensepolitiek de autoriteit op het gebied van ruimtelijke ordening. Inez Lourens neemt plek 5 van de lijst in, ook zij heeft reeds ervaring als raads- en commissielid en is een sterke toevoeging aan de lijst op het gebied van (jeugd)zorg, waar zij veel kennis van heeft. Op plek 6 de ambitieuze Patrick Hoop, afgelopen jaren actief als fractiesecretaris. Patrick vertegenwoordigt de stem van de jongeren in Alphen aan den Rijn. Op nummer 7 staat Hans de Rooij, die zeer gedreven is, en veel maatschappelijke ervaring met zich meebrengt.

Verder wordt de lijst gecomplementeerd met bekende namen uit de gehele gemeente Alphen aan den Rijn.