Oekraïne

Door Ernst-Jan Straver op 8 maart 2022

De PvdA Alphen aan den Rijn ziet met afschuw de recente ontwikkelingen in Oekraïne. De bevolking van Oekraïne wordt geconfronteerd met een desastreuze oorlog die door Rusland eenzijdig is gestart. Als PvdA hebben wij afgelopen week het gezamenlijke statement ondertekend waarin wij ons medeleven en steun uitspreken aan de bevolking van Oekraïne. Daarnaast roepen wij het College van B&W op om proactief te handelen om opvang van vluchtelingen uit Oekraïne mogelijk te gaan maken.

Als PvdA Alphen aan den Rijn staan wij voor solidariteit en hulp voor mensen die het nodig hebben. Juist in een periode van oorlog in Europa moeten wij klaar staan om ons steentje bij te dragen. De gemeente kan daarin een rol spelen door het inzamelen van hulpgoederen te coördineren en locaties te realiseren voor tijdelijke opvang van vluchtelingen.

Stem Sociaal, kies PvdA

Ernst-Jan Straver

Lijsttrekker PvdA Alphen aan den Rijn

Ernst-Jan Straver