Ons Plan voor Alphen aan den Rijn

Ons Plan voor Alphen aan den Rijn

Voor u ligt het programma van de Partij van de Arbeid, dat zich kenmerkt door een nieuw woningbeleid, gegarandeerde zorg, saamhorigheid, eerlijk delen, bereikbaarheid en duurzaamheid. Een programma vol ambities voor Aarlanderveen, de stad Alphen aan den Rijn, Benthuizen, Boskoop, het buurtschap Groenendijk, Hazerswoude-Dorp, Hazerswoude-Rijndijk, Koudekerk en Zwammerdam. Kortom: Alphen aan den Rijn.

We leven in een bijzondere tijd. Een moeilijke tijd. De coronacrisis maakt duidelijk wat veel mensen al langer voelen. Er is te veel verdeeldheid in ons land. De ongelijkheid tussen mensen is te groot geworden. Voor veel Nederlanders voelt het alsof ze minder zijn dan een ander. Omdat er voor hen geen betaalbare woningen zijn, omdat de woningen door beleggers worden weggekocht. Voor anderen wordt het vertrouwen in vooruitgang wel heel lastig gemaakt omdat ze nooit een vaste baan aangeboden krijgen. Omdat ze niet serieus genomen worden omdat ze vrouw zijn. Of omdat ze machteloos in een hoek worden gedrukt door een overheid die zich tegen hen keert. Dat kan anders, dat moet anders. Wij gaan daar voor zorgen.

Ernst-Jan Straver
Lijsttrekker

Onze plannen voor:

1. Wonen

Ook in Alphen aan den Rijn zijn de gevolgen van de vastgelopen woningmarkt voelbaar. De wachttijd voor een sociale huurwoning is te lang. Inwoners moeten lang wachten op een betaalbare

2. Zekerheid

Nederland is een rijk land, maar de verschillen tussen arm en rijk worden wel steeds groter. Voor de PvdA is dat onaanvaardbaar: schulden en armoede staan volwaardig meedoen in de

3. Duurzaamheid

Ons klimaat verandert. We zullen nu stappen moeten zetten om de wereld voor toekomstige generaties te behouden. Daarom kiezen wij voor een duurzame en eerlijke koers. Waar mogelijk verduurzamen en

4. Bereikbaarheid

Iedere dag bewegen wij ons door onze gemeente. Wandelend, op de fiets, met de auto of in het openbaar vervoer. Goede bereikbaarheid naar en in onze gemeente is voor iedereen

5. Onderwijs