Door op 8 januari 2015

Wij zijn Charlie

penDe aanslag op Charlie Hebdo, gisteren in Parijs, heeft ons allemaal geraakt.

Wij zijn geraakt omdat de vrijheid van meningsuiting wordt bedreigd.  Als overtuigd sociaaldemocraat ben ik ook persoonlijk diep getroffen door de haat en de angst die mensen uit elkaar drijft, waardoor groepen tegenover elkaar komen te staan. De PvdA is voor mij de partij die altijd de verbinding zoekt. Ook nu. Juist nu. Wij laten ons niet uit elkaar spelen. Niet in wereld, niet in Europa of in Nederland en dus ook niet in onze eigen gemeente Alphen aan den Rijn.

Wij moeten het moment herkennen dat het noodzakelijk is om op te staan op en spreken ons uit te spreken voor de vrijheid van anderen. Dat moment is vandaag om 18 uur. Daarom ben ik samen met leden van de fractie en het bestuur van de PvdA aanwezig bij de demonstratie voor de vrijheid van meningsuiting vanavond om 18 uur in de Castellumstraat bij het stadhuis. Wij hopen daar heel veel mede-inwoners van onze gemeente te ontmoeten en samen 1 minuut stilte in acht te nemen uit respect voor de slachtoffers van deze verschrikkelijke aanslag.

Waar ben je naar op zoek?