Samen sterk door de Corona crisis

6 april 2020

Samen gaan we op dit moment door onzekere tijden. Het Corona-virus en de maatregelen om de effecten van het virus tegen te gaan hebben impact op ons allemaal. Bij veel mensen bestaan zorgen over hun eigen gezondheid en dat van familie. Kinderen kunnen niet meer naar school en alle verenigingen en sportclubs zijn gesloten. Sinds kort weten wij dat de maatregelen nog, op zijn minst, tot 28 april zullen duren.

Daarnaast hebben wij waardering voor iedereen die zich volop inzet bijvoorbeeld in de zorg of in de supermarkt. Ook bewondering voor iedereen in vitale beroepen of die aan het werk zijn om de samenleving draaiende te houden.

Het is voor de fractie ook een bijzondere periode. Het normale werk van de fractie krijgt door de maatregelen een andere vorm. Dat belemmert niet dat wij ons proberen in te zetten voor onze inwoners. Zo hebben ook wij ons hard gemaakt voor een fatsoenlijke oplossing voor de klanten van de voedselbank. De voedselbank heeft al snel aangegeven dat ze geen voedselpakketten meer konden uitdelen omdat de aanvoer van nieuwe producten was gestopt. De gemeente heeft in overleg met de voedselbank besloten om tijdelijk geld per week toe te kennen aan de klanten van de voedselbank, zodat ze niet direct in de problemen komen.

Ons verkiezingsprogramma van 2018 had als titel: Samen Zeker! Ik denk dat die titel nu meer dan ooit moet staan waar wij als samenleving en partij voor staan. Alleen samen kunnen wij door deze onzekere tijd heen komen. We zien de moeilijkheden om ons heen en daarom vragen wij als partijgenoten of wij wat kunnen betekenen voor u. Als er hulpvragen zijn dan vernemen wij dit graag, dan kunnen wij kijken hoe wij kunnen helpen. Als u wilt kunt u altijd met ons bellen op 06-45957549 of neem stuur een mail naar de fractie.