13 april 2017

Is het raadslidmaatschap wat voor jou?

Heb je interesse in de lokale politiek? Wil je meer weten over hoe politiek werkt? En of dit iets voor jou is? Schrijf je dan in voor de Jan Schaper-leergang die dit voorjaar van start gaat.

Deze leergang is bedoeld voor iedereen die erover denkt om zich namens de PvdA te kandideren voor de Gemeenteraadsverkiezingen in 2018. Na het volgen van de leergang kun je, als je bent gekozen, een vliegende start maken als raadslid.

Voor nieuwe kandidaat-raadsleden is het volgen van de Jan Schaper-leergang verplicht, omdat we het belangrijk vinden dat je een goed beeld hebt van het werk als raadslid. Het volgen van de leergang geeft de deelnemers overigens geen garantie op een (verkiesbare) plaats op de kandidatenlijst. Degenen die de afgelopen periode de leergang van bijvoorbeeld Haaglanden, Dordrecht en Rotterdam aantoonbaar hebben gevolgd, hoeven niet ook nog eens deze leergang te volgen.

De leergang is opgebouwd in twee fases. De eerste fase draait om het kennismaken met het lidmaatschap van de Raad. Wat komt daar allemaal bij kijken, waar moet je rekening mee houden? Daarna kies je of je door gaat naar de tweede fase. Die staat in het teken van politieke visie en vaardigheden, zoals presenteren en debatteren.

Aanmelden kan tot 5 mei 2017 via deze link: https://nl.surveymonkey.com/r/Schaper.

Heb je een vraag over de leergang of over mogelijke vrijstelling? Laat het ons weten via [email protected].

Hartelijke groet,

Mats Bergman, Jacqueline Buitendijk en Annelies Pilon

Coördinatoren Jan Schaper-leergang PvdA Zuid-Holland

Waar en wanneer

Fase 1 van de leergang wordt op 20 mei en 17 en 24 juni 2017, steeds van 10.00 tot 13.00 uur, georganiseerd in het PvdA Partijkantoor in Rotterdam (Willem Smalthof 95).

Fase 2 bevat in ieder geval een gezamenlijke dag centraal in Nederland.

Aanmelden en eigen bijdrage

De eigen bijdrage voor de leergang bedraagt:

Fase 1 € 25,00

Fase 2 € 50,00

Zijn de kosten een probleem? Neem dan contact met ons op ([email protected]).