Door op 30 april 2015

De PvdA-fractie zoekt een collega.

gezocht-nieuwe-naamDe PvdA is met vier zetels vertegenwoordigd in de Alphense gemeenteraad. De maandelijkse raadsvergaderingen worden politiek en inhoudelijk voorbereid in commissievergaderingen waar niet alleen raadsleden, maar ook commissieleden aan kunnen deelnemen. Iedere politieke partij kan drie commissieleden aanwijzen. Door het vertrek van een van onze commissieleden is bij de PvdA een vacature ontstaan. Daarom zijn wij op zoek naar nieuw politiek talent om de fractie te versterken.

Onze nieuwe collega…

–          Is een hardwerkende optimist met een sociaal hart

–          Staat met beide benen stevig in de samenleving

–          Is communicatief en kan standpunten verwoorden en verdedigen

–          Is bereid om zich te verdiepen in een breed scala aan onderwerpen

–          Heeft een goed lokaal netwerk of is gemotiveerd om zijn/haar netwerk uit te breiden

–          Is een partijgenoot en onderschrijft het verkiezingsprogramma van de PvdA Alphen a/d Rijn

–          Is minimaal 8 uur per week beschikbaar (waaronder gemiddeld 1 avond)

Als commissielid voor de PvdA draai je volwaardig mee met de fractie (m.u.v. van de raadsvergaderingen) en voer je het woord namens de PvdA tijdens commissievergaderingen. Commissieleden ontvangen een (onkosten-) vergoeding per vergadering waar zij namens hun partij het woord voeren. De fractie streeft naar benoeming tijdens de raadsvergadering op 9 juli 2015 en start van de werkzaamheden na het zomerreces (september). Reageren kan tot 18 mei bij Hélène Oppatja, [email protected], 06-21566669.