College, kom snel met gecorrigeerd bestemmingsplan Rijnpark

18 juli 2018

De PvdA heeft kritische vragen gesteld over de negatieve uitspraak van de Raad van State wat betreft het vernietigen van het bestemmingsplan Rijnpark omdat er fouten in zaten. Het is wat ons betreft wenselijk om met een gecorrigeerd bestemmingsplan voor Rijnpark gekomen worden.

Dat moet snel gebeuren:  Er is de afgelopen 10 jaar nauwelijks gebouwd in Koudekerk. De vergrijzing in deze kern is het hoogst van de hele gemeente. Dat gaat o.a. ten koste van de onderwijs- en sportvoorzieningen. Verder besloot de Alphense gemeenteraad eind 2017 terecht unaniem dat het bestemmingsplan Rijnpark moet worden uitgevoerd!

Het is ronduit frustrerend en voor velen onbegrijpelijk dat de Raad van State in dit stadium nog stuit op onvolkomenheden in het bestemmingsplan. Je zou zeggen dat de kennis van en de inhoud van het proces nu toch tot een foutloos bestemmingsplan zou moeten leiden. Alles met elkaar een zorgelijke situatie die het aanzien van de politiek schaadt en voor de verantwoordelijk wethouder van As een ere-kwestie moet zijn om het bestemmingsplan nu foutloos in te dienen bij de Raad van State.

Henk Goes
PvdA- fractie